caspermiek.reismee.nl

Hunua, (in the middle of....)

Dag reisvolgers,

Via Waipoua forest zijn we noordwaarts gegaan. De grootste Kauriboom van het land gezien, wat een enorm ding! Bochtige weg maar Miek ging als Max door de haarspeldbochten.

Bij Ahapiri overnacht, prachtig aan het strand gelegen guesthouse. Wel bezoek van de eerste zandvlooien.....

Toen met een tourtje naar Cape Reinga en 90 mile beach. Hoefden we niet 200 km zelf te rijden. Leuke tour met een Maori gids uit de omgeving die veel kon vertellen over het dagelijks leven. Alleen de 20 minuten over een lokale viswedstrijd vonden we wat lang....

Cape Reinga, beetje toeristisch maar toch wel erg mooi, en 90 mile beach indrukwekkend, al is het dus “maar” 65 mile.

Vervolgens via de noordoost kust naar Paihia. Dat was echt toeristisch, druk. Het min of meer verplichte Treaty House bezocht, met aansluitend een “ Maori cultural show”. Die was eigenlijk verrassend leuk!

Met de pont over naar Russel waar we Chowder hebben gegeten voor lunch op een mooie plek aan de Bay of Islands. Hele aardige mensen trouwens van de B&B waar we in Paihia zaten.

Doorgegaan naar Ruakaka aan Bream bay. Prachtig strand waar we eind van de middag gezwommen hebben. Water is vrij warm!

En nu zijn we in Hunua. Daar zijn we gekomen na een bezoek aan de Waipu caves. Die kan je zelf bezoeken, dus zonder gids. De batterijen van Miek haar hoofdlamp waren een beetje op en ik gleed twee keer met mijn voeten in de (ondergrondse) rivier, maar de gloeiwormen waren prachtig! Alsof je onder de grond naar een schitterende sterrenhemel kijkt! Langs Auckland gereden, wat via de harbour bridge een imposant gezicht is, en nu na enig zoeken dus in Hunua. In een B&B op het platteland, even buiten het dorp dat ook al niet groot is. Morgen naar Rotorua, een vulkanisch gebied waar we drie dagen gaan blijven.

Tot later weer! A & C

Ps: je kan de route ook volgen, je moet dan op de kaartwel eerst erg uitzoomen en dan weer inzoomen op Nieuw Zeeland!

Jan V.

Mooi verhaal! Vooral die gloeiwormen!

Cora

Mooi verhaal weer en mooie foto’s! XX

jan evers

mooie foto's

Bet

Wat een geweldige stranden! x

franca

Zandvlooien, van die kleine rooie? ,Leuk, jullie verhalen. Uitzoomen doen we niet hoor. Drie dagen je adem inhouden in Rotarua vanwege de rotte eieren lucht. Alles leuk. Groetjes!